.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس جمهور آینده به فرهنگ، نگاه جریانی نداشته باشد

یک کارشناس مسائل فرهنگی جامعه با اشاره به اینکه نگاه جریانی و جناحی به مقوله فرهنگ آسیب زاست، اظهار داشت: رئیس جمهور آینده نباید با فرهنگ نگاه جریانی داشته باشد.

به گزارش شمال نیوز ، محمد مهدوی جمنانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بسیاری از کشورهایی که دارای سبقه فرهنگی بوده با فرهنگ نگاه جریانی و جناحی نداشته اند.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران دارای داشته ها و غنای فرهنگی بالایی بوده که رئیس جمهور آینده باید به جای زایش داشته های فرهنگی جدید در صدد نگه داشت و پاسداری از غنای فرهنگی باشد.

مدیر سابق حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید شخصیتهای فرهنگی ناشناخته جامعه خود را شناسایی نماید تصریح کرد: نگاه پیرامونی، سیاسی، اقتصادی و جناحی به فرهنگ باید به نگاهی کاملا فرهنگی و اثرگذار در جامعه مبدل شود.

مهدوی جمنانی با بیان اینکه منتخب مردم در دولت باید غنای فرهنگی و زمینه تربیتی نیروهای کشور را فراهم سازد، یادآور شد: رئیس جمهورآینده باید فرهنگ موجود در جامعه را تقویت و با تاسی از آموزه های دینی نسبت به ارتقاء غنی فرهنگی جامعه خود گام بردارد.

وی با اشاره به اثرات سازنده فرهنگ در حوزه های مختلف زندگی فردی اجتماعی اشخاص خاطرنشان کرد: قیمت گذاری در بخش فرهنگ بسیار پایین بوده و قلم رسانه ها که جریان ساز یک رخداد فرهنگی، سیاسی،اجتماعی و فرهنگی در هرجامعه ای محسوب می شوند نادیده گرفته شده است.

مدیرسابق سیما در مرکز منطقه ای خاورمیانه با اشاره به پیشینه تمدنی ملت ایران در حوزه های فرهنگ و میراث فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ نزدیک ترین و تسهیل ترین راه برای ارتباط دوسویه بین جوامع یکدیگر است.

مهدوی جمنانی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ در دولتهای گذشته در حوزه های مختلف دچار بحران جدی شده است، افزود: رئیس جمهور آینده نباید فرهنگ را در حوزه مباحث سطحی سوق دهد بلکه باید شاخصهای رشد و توسعه فرهنگی کشور خود را به دور از سطحی نگری ارتقاء دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ با زندگی، خلق و خوی و منش انسانیت سر و کار دارد، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور خوب باید ضمن رفع چالشهای پیش روی فرهنگ نسبت به سرمایه گذاری در این مقوله حساس جامعه اقدام کند.

این فعال فرهنگی همچنین با تاکید بر تقویت آزادیهای مطبوعات توسط منتخب مردم در دولت آینده اظهار داشت: رئیس جمهوری که بدون توجه غیرکارشناسانه قادر به تحمل و پاسخگویی مفید به انتقاد منصفانه و مغرضانه ملت داشته باشد آسیب جدی به بدنه جامعه وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ باید متناسب با ذائقه مردم تغییر رفتار دهد تصریح کرد: نگاه تک محوری و افراط و تفریط داشتن یک رئیس جمهور در حوزه فرهنگ شالوده فرهنگی جامعه خود را با خاک متلاشی خواهد کرد.

مهدوی در پایان استفاده از توان، بینش و آگاهی اندیشمندان، نخبگان و فرهیختگان جامعه در حل و شناسایی آسیب فرهنگی را در جامعه فرهنگی ضروری دانست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.